Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website om deze te analyseren en om er voor te zorgen dat u voor u relevante informatie te zien krijgt. Door hiernaast op akkoord te klikken, geeft u aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan, door ons en door derden.

Akkoord
Niet akkoord

071 – 51 73 882

Groepen

We werken op De Lichtwijzer met drie Bouwen:
Onderbouw (0-3); Middenbouw (4-5) en Bovenbouw (6-8)

Dit is een keuze vanuit onze visie. Echter, we kijken jaarlijks of we dit met onze leerlingenaantallen kunnen matchen. Soms zullen we voor een combinatiegroep moeten kiezen, die twee bouwen doorkruist.

Onderbouw

In de Onderbouw starten we de dag met het Bijbelverhaal, gebed en liederen en werken wij door de dag heen binnen een thema dat een aantal weken duurt. Hierin zijn taal en rekenactiviteiten op een speelse betekenisvolle manier verwerkt. Er is veel ruimte voor spel binnen en buiten, met activiteiten die aansluiten bij de ontwikkeling van ieder kind.

Unit bovenbouw

Midden- en Bovenbouw

In de Midden- en Bovenbouw werken wij ’s morgens, na het Bijbelverhaal, aan basisvakken als rekenen, taal en spelling. We doen dit via Snappet, een adaptief programma die de sommen en opdrachten aanpast naar ons niveau. Daarnaast hebben we natuurlijk ook begrijpend lezen, Engels, schrijven en verkeer. Voor de afwisseling proberen we sommige van deze lessen te koppelen aan een activiteit buiten, waarin er ruimte is om bewegend te kunnen leren. Natuurlijk vinden wij het ook heel erg belangrijk dat iedereen zich veilig en fijn voelt in de klas. Daarvoor gebruiken we de Kanjertraining, waarin we leren hoe we met elkaar om moeten gaan, hoe we als groep kunnen groeien en hoe we het beste in elkaar naar boven halen.

In de middagen werken wij aan de hand van thema’s. Regelmatig werken we dan groepsdoorbrekend, zo kunnen de kinderen uit verschillende groepen van elkaar leren door samen te werken. In het begin van een thema staan de theoretische lessen centraal. De informatie en kennis die daarbij wordt opgedaan proberen we te verwerken in een themawerkstuk. We doen dit op een betekenisvolle, ontdekkende manier, waarin er ruimte is om te experimenteren, aan te passen en bij te stellen. Het themawerkstuk presenteren we in verschillende vormen aan het einde van een thema.

Volg ons

LOGO LEVWN

De Lichtwijzer is onderdeel van LEV-WN 

Copyright © De Lichtwijzer Oegstgeest | Website: Pencilblocks | Webdesign: Pencilpoint - creatief in vorm & inhoud